2008/01/18

Om min mamma.

Min mamma fyller år idag.
HURRA!

Hon får en visuell födelsedagsoutfit av mig.

Hon är så här min mamma.
Färgstark.
Fin.
Blommig.
Okej, paljetterna på jackan kanske är mer jag.
Men jag är ju en liten del av min mamma.
Så: Paljetterna är även min mamma.

Och hon älskar tulpaner.


Starka färger är snyggt.
Magentafärgad klänning till magentafärgad jacka.
Eller kofta.
Det blir så... fantasilöst?
Det kan vara väldigt effektfullt och lite mer spännande att kombinera det med en blek färg.

Klänning från Zac Posen.
Jacka från Rachel Roy.
Skor från Topshop.
Smålandskasse i Josef Franks tyg från Svenskt Tenn.


Bilder från www.net-a-porter.com, www.svenskttenn.se och www.topshop.com.
Tuplanbild från
www.pensionriskmatters.com.

3 kommentarer:

Anonym sa...

love love LOVE smålandskassen.

Anonym sa...

Jag tar allt utom paljetterna. Tack för presenten, både denna och den som kom med posten. Den var jättefin!

Joanna sa...

nu hör du vad jag säger och tar paljetterna kvinna!