2007/12/13

Om lucia.

Gud jag tycker jag är så lustig.
Kolla!
En vuxen Lucia-outfit.



Vita byxor från Marc Jacobs i vitt råsilke .
Christian Louboutins typiska röda sulor på skorna får matcha röda väskan från Bottega Veneta snyggt.
Och en gnistrande lång t-shirt från Tibi i paljetter i vitt och guld.

Armbandet från Mawi får vara luciakronan.
Med rökfärgade droppar och silverdödskallar (jag gillar inte dödskallar men glasdropparna gnistrar så och det överväger).
Spännet i armbandet är röda fasettslipade stenar fast det syns inte på bilden, men det blir snyggt till röda väskan och rödsulorna eller hur.


Bilder från www.net-a-porter.com.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja. Du är lustig. Det var snyggt. Jag vill ha. Men så har jag ett uppdämt luciabehov också, jag fick aldrig vara lucia som barn. Trots att jag hade aslångt, guldlockigt hår och sjöng som en ängel.

Joanna sa...

ja nu är det ju försent.
men vi kan göra ett luciatåg till nästa år.
då får du vara lucia, jag lovar.
jag har redan varit det en gång och det var inte värt det.