2007/12/07

Om fredag, Version Sober med färgklick, del 1.

Förr bodde jag i Göteborg.
Där blev jag oerhört förnärmad.
När jag gick hem längs Vasagatan.
Och en hop män skriker MAKRILL!
Åt mig.

Va fan, är det ett göteborgskt skällsord jag inte känner till?
Senare fick jag det förklarat för mig att makrillar var Gaisare, och Gaisares färger är svart och grönt och Gais är fotboll.

Så nästa gång jag var klädd i svart och grönt och helt plötsligt finner att jag är mitt i en stor karavan av Gasiare på väg till Ullevi.
Med polisen som bevakar det hela på nära håll.
Blev jag inte lika förvånade över att kallas makrill.
Men precis lika förnärmad.


Det är fortfarande en fin färgkombination.
Och höga byxor.
Är fortfarande hur snyggt som helst.
Passar bra med en kort smokingjacka till.

Och skorna. Maaah!
De är så fina och rara jag tror jag dör av ha-begär.
Diskreta men ändå så väldigt förtjusande.

Till allt svart en härligt grön kappa.


Bilder från www.oli.co.uk.

Inga kommentarer: