2007/10/01

Om vinterskor.

Kära.
Jag vill ha ett par skor.

Ett par vinterskor som gärna är varma eller i alla fall inte bitande kalla redan vid minus två grader.

Det finns många skor att välja mellan därute säger du.
Nej.

Det är fel.

Ty jag vill inte ha stövlar.

Inte
heller vill jag ha ankelboots, mc-boots, sneakers, eller spjutiga dosor som ropar hej jag hoppas jag ser tillräckligt punkig och cool och jag-bryr-mig-inte-om-vad-andra-tycker-JAG-ÄR-REBELL-WOOO-ut.

Ballerinaskor kanske är söta, men jag är less och de fyller inte de två kriterier jag nämnde i början.

Jag har funnit två par skor.
Men jag befarar att det är liksom med ballerinaditosarna.
Inte att jag är less dem, nej nej aldrig.
Men de är med allra största synnerhet inte varma nog och kan knappast klassas som vinterskor.

Sen undrar jag hur pass lämpade de är för underlag så som regn, snö, is.



Jimmy Cho som vinterskor?



Roberto Cavalli-pumps då?


Bilder från www.net-a-porter.com.

2 kommentarer:

Anonym sa...

kanske skulle man flytta nånstans där man inte behöver pulsa omkring i snö stora delar av året. Typ key west.
skulle inte cavalli-dosingarna passa där.

Anonym sa...

Jimmy! I love, love, love them! Skopoesi när den är som allra vackrast.