2007/10/03

Om asymmetri.

Jag har aldrig förstått grejen med att låta ena axeln vara bar.

Visserligen föredrar jag i de flesta fallen asymmetri, exempelvis i fönster.
Det är inte snyggt med gardin, lampa, blomma, ljusstake, ljusstake, blomma, lampa, gardin.

Men när det kommer till kläder.
Ser jag nog hellre att båda ärmarna är där.
Alternativt ingen.


Elie Saab gör underbara klänningar,
även om vissa saknar en ärm.


Borde det dessutom inte vara väldigt jobbigt rent temperatusmässigt?
Jag fryser, nej jag svettas, nej jag fryser, åh jag blir galen.


Bild från www.vogue.co.uk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad jag håller med. Jag har nog aldrig sett nåt som inte skulle varit snyggare med två ärmar alt. inga.
Det ser bara snett och konstigt ut med en ärm, även på en assnygg fotomodell med vacker axel.
Därför är det väldigt konstigt att klädskapare envisas med att fortsätta. Puckon.

Joanna sa...

eller hur!
jag har dessutom väldigt sneda axlar efter åratal av tvärflöjtsspelande.
att bära ett sånt där plagg skulle bara få mig att känna mig ännu krokigare.