2007/08/29

Om höstsmink.

Höstens tre stilar från Make up store.
Wild.

Spy.

Liberty.


Wild inspireras av den nordiska faunan.

Färgerna är jordtoner som ger ett mjukt och naturligt resultat.


Spy handlar om mystik och sensualitet.
Blått och lila.
Kraftig och utdragen eyeliner.

Liberty har starka färger blandade med metallisk lyster.
Art nouveau och konstnären Alphonse Mucha inspirerar looken.
Eftersom jag även är konstvetare.
Känner jag här min plikt att upplysa om vem Alphonse Mucha var.
Man kan googla det, eller så går man in på en hemsida och kollar.

Wild. Jag tänker alltid att om man vill ha naturligt. Då sminkar man sig inte alls.


Spy. Lila och eyeliner. Sensuellt? Jag vet inte. Men snyggt.


Jag är en verklig fantast av art nouveau, jag föredrar säga jugend.
Klart det blir snyggt när man inspireras av det.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Spy! Skitsnuggt.
Eyelinern är min bästa vän. Nu får jag känna att jag har rätt kompisar. Underbart.

Joanna sa...

eller hur!
det är snyggt med eyeliner.
inte på alla.
men passar man i det.
gud så snyggt det är då.