2007/07/20

Om Lacroix.

Christian Lacroix gillar jag av endast en anledning.
Eddie i Helt hysteriskt älskar honom.

Och det är det enda jag kan tänka på när jag ser kläderna.


Eller okej.

Lite fina är de väl kanske ändå.

Utan Eddie.

Höst och vinter 2007/2008.
Haute couture.

För det hallonröda livet gör sig så fint till den gröna tonen i resten av klänningen. Och för att handväskan ser ut som en guldklimp.


Två saker är jag svag för. Glitter och puderrosa.
Tyget ligger så fint, ihoptaget i sidan så där.
Puderrosa och blankt. Med ett glitterspänne.


Blankt material kring midjan, den enkla klänningen
blir så levande. Den bleka gulaktiga beigefärgen
passar så bra till den gröna lilla jackan.


Bilder från
www.vogue.uk.co.

5 kommentarer:

Anonym sa...

oooh så underbara klänningar. Dessa skulle jag med glädje bära om jag var 25 år yngre och 35 kilo lättare. Men man kan njuta av att bara titta på dem också, inte lika kul men det går.

Joanna sa...

frågan är väl hur mycket du skulle väga om du gick ner 35 kilo.
och hur snyggt kläder egentligen sitter på en pinne.

sen kanske man inte kan klä sig i vad som helst när man är en mogen kvinna.
men å andra sidan finns det väldigt mkt man inte bör klä sig i över huvud taget.

däremot ska man inte låta sig begränsas allt för mkt.
vadå du kan ju utgå från klänningarna och sedan lägga till något från din egen garderob så blir det dels lite åsa, dels lite moget, och främst: en massa mycket snyggt.

Anonym sa...

Ja, men väger inte modellerna runt 40 kilo då, det är väl ungefär där jag skulle hamna.

Joanna sa...

40 kilo!?
jag hoppas de väger lite mer än så.

men sen ser ju kläderna lite konstiga ut på somliga.
när de är lite huvud, lite överkropp (verkligen betoning på lite här).

och sen:
beeeeeeeen.

Anonym sa...

Ja, jag håller verkligen med, mycket snyggare med lite mjukare former, mer kvinnligt liksom och friskare.

Jag minns den tiden när jag vägde mellan 45 och 47 kilo, det var verkligen inte kul, ingenting satt ju snyggt.

Nu har jag lagt på mig några kilon sedan dess, som tur är, men, nu får det räcka tycker jag. Det är den här förbaskade övergångsåldern som ställer till det för mig.

Ämnesomsättningen och förbränningen blir helt rubbad när östrogenet minskar. Jag läste någonstans att BMI för kvinnor i klimakteriet skulle behöva justeras.

Men jag fortsätter att äta gott, men sunt och tränar tre ggr i veckan, så länge jag orkar.