2007/07/25

Om H&M.

HM HM mitt kära HM.
En gång tänkte jag att jag inte skulle handla allt för mycket kläder på HM.
För det blir så tråkigt då.

Men alltså.

Det går inte bli tråkigt med HM.
Och dessutom är det billigt.


När jag läste på universitetet åkte vi varje fredag ner på stan för att inhandla helgens partytopp.
Det hade vi alltid råd med.

På HM.
(Nej det är sant jag får inte ett endaste öre av H&M för att skriva detta.)


Och snyggt blir det.

Höstens kollektion bjuder på alla trender.

Grått och svart med inslag av starka färger.

Det är bara att välja och vraka och kombinera.
Det har jag gjort, varsågod att ta del:






Bilder från www.hm.com.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Joanna, har precis bläddrat igenom höstens H&M katalog och konstaterat att jag är ingen höst och vintermänniska, för jag hittade inget som jag direkt ville ha, tills jag läste på din modeblog, du har hittat go bitarna för hösten och vintern. Nu vet jag precis vad jag ska satsa på till hösten.

Joanna sa...

åh vad trevligt åsa!
det kanske är den förmågan jag har.
som gör att plånboken ofta är tom, och garderoben bågnar.

Anonym sa...

Var snäll och se över vilka leverantörer och underleverantörer h&m har. det skulle inte förvåna mig om det sker barnarbete hos underleverantörerna och för att inte tala om vilka otroliga miljöpåfrestningar produktionen har. som konsument kan det vara bra att veta varifrån ens produkter kommer, inte sant?

Joanna sa...

ja felicia det har du väldigt rätt i.

det är därför jag mest handlar på second hand, och mest har klänningar som syddes av sömmerskor (som säkert också de var väldigt underbetalda men nog gick inom arbetslagarna i sverige och liknande länder).
eller nej, det är inte alls just bara därför jag handlar second hand.
jag gör det för att jag föredrar äldre och mer genuina hantverk också.

inte bara h&m's underleverantörer bör hållas koll på.