2007/06/15

Om sommar.

Sommarmode.
Eller tendenser som hör sommaren till.


Somliga män tycks tro att varma sommardagar berättigar nedskärningen av antal plagg.

Till endast ett par shorts.

Alltså.

Ingen t-shirt.
Eller luftig kortärmad skjorta.
Utan naken.
Bar överkropp.
Och dessutom inne i stan.
Exempelvis vid frysdisken på Konsum.


Och semestern.

Tycks få par som resten av året klär sig individuellt.

Att helt plötsligt bära matchande, nej exakt identiska, hans och hennes-jogginoveraller.


Vad är typiskt sommar?
För mig är det inte klänningar, jag har dem året runt.
Och skor, det är inte som att jag pulsar i skoterskor på vintern.

Men jag kom på en sak som är typiskt sommar.

Stråväskan.



1 kommentar:

Anonym sa...

Det var fina väskor.
Jag köpte en orange flätad historia på rea i vintras. Den ska få komma ner från hatthyllan nu, inser jag.
Heja sommaren!